איך בגדים משפיעים עלינו בפוקר? כשאנחנו נכנסות למקום שיש בו אנשים, הדבר הראשון שהם עושים זה לקטלג אותנו לפי לבוש לפי התנהגות ולפי הביטחון שאנחנו משרות. כשאנחנו מגיעות לטורניר פוקר, שחקניות פוקר מקצועיות ינסו לגלות עלינו מידע מרגע שנכנסנו לחדר.

כולנו יודעות שהלבוש שלנו משפיע על האופן שאנחנו נתפסות על ידי הסביבה. הרי לא נלך לכנס חשוב בלבוש סתמי או נגיע לחוג בלט עם חליפת עסקים. המראה שלנו משפיע על הרושם הראשוני, כך למשל החוקרת Sally Francis (1992) מצאה שלבוש שנתפס לא טוב על ידי אחרים עשוי למנוע מהאדם להשתתף באירועים או פעילויות מסוימות ואפילו להשפיע על ההתנהגות של האדם. יותר מזה Sharron Lennon and her research colleagues Leslie Davis and Minjeong Kim (1989)  מצא בשני מחקרים נפרדים שלקוחות שהתלבשו אחרת זכו להתנהגות שירותית שונה מהמוכרים בחנויות של סופרמרקטים.

 אך מה שמעניין אותנו יותר, האם ידעתן עד כמה הלבוש משפיע על צורת ההתנהגות שלנו?
מה שאנחנו לובשות ישפיע עלינו, על הדרך שבה נתנהג ונרגיש.
אם נתלבש לעבודה בלבוש מכובד, נתייחס לעבודה שלנו ברצינות. אם נתלבש בלבוש של בגד ים לעבודה, נעבוד פחות טוב ונתייחס פחות ברצינות.
לא מפתיע אבל זה נכון גם במשחק הפוקר – אם תגיעו בלבוש מחויט כנראה שתיקחו את המשחק יותר בכובד ראש ותחשבו סיכונים ברצינות יותר "תשחקו מחויט". אם תגיעו עם לבוש יותר מרושל כנראה שתהיו יותר משוחררות במשחק ותראו מהלכים שהם יותר אגרסיבים.
כך למשל במחקר של (Mark Frank and Thomas Gillovich (1988, מצאו ששחקני כדורגל שלבשו מדים שחורים שיחקו יותר באגרסיביות מאשר שחקנים שלבשו מדי ג'רסי לבנים.
ובמחקרים אחרים מצאו שנשים שלבשו בגד ים במהלך ניסוי פסיכולוגי תפקדו פחות טוב במבחן במתמטיקה מאשר נשים שלבשו סוודר.

טיפ למקצועניות:

בעזרת הלבוש אנחנו יכולות להשפיע על הדרך בה אנחנו משחקות, לפעמים השינוי בתפיסה שלנו נעשה מן החוץ פנימה. אם את רוצה לשחק בצורה יותר נועזת לבוש יכול לעזור. רצוי שנתלבש בצורה המתאימה לדרך בה היינו רוצים לתפוס את המשחק שלנו
זה שינוי חיצוני קטן שיכול לחולל שינוי פנימי גדול.
שיגרום לך לקחת את כל הקופה!

מובן שזה לא פשוט כל כך, אבל בשביל זה אנחנו כאן לעזור.

WhatsApp Image 2019-10-11 at 18.00.38

 058-761-4448
anat_ladies@poqer.co.il
ראול ולנברג 14, ת"א
הסדנא 13, רעננה

דברי איתנו