בית הספר לשחקניות השחמט בישראל

גם את התאהבת בסדרה "גמביט המלכה"? אולי חלום ישן מילדות? קרוב.ת משפחה שלימד.ה אותך? הילדים משחקים שחמט והיית רוצה לשחק איתם?
 משחק השחמט המכונה משחק המלכים או אצלינו משחק המלכות – הוא משחק חשיבה מאתגר המשלב יכולת קבלת החלטות מהירה, בניית אסטרטגיה והסתכלות יצרתית בכל רגע נתון.

אצלנו בבית הספר תרכשי החל מרמת מתחילת גם ידע תאורטי, תרגול מעשי של משחקים, חידות, חומר להשראה ובעיקר להיות חלק מהקהילה שלנו המקדמת נשים בתחום זה (כיום, פחות מ – 10% הן נשים במשחק השחמט).

מקצועיות.

כאן אין משחקים ואין פשרות, כל הקורסים שלנו שומרים על סטנדרטים מעולים ומאוד מחמירים של מקצועיות. כי נכון, זה משחק, אבל אנחנו לוקחות אותו ממש ברצינות.

קבוצות קטנות

הקורסים שלנו מאוד אינטימיים, לא יותר מ-16 שחקניות בכל מפגש. אנחנו מאמינות שהקורס הוא חממה בטוחה שכולנו לומדות וניזונות אחת מהשנייה ולכן האינטימיות היא תנאי מפתח לכך.

ליידיס סיקרט.

ליידיס הוא מרחב של ליידיס לליידיס, אנחנו מרחב למידה בטוח, לא שיפוטי ולא תחרותי.

לליידיס שמתחילות

שחמט חלק א'

את כללי המשחק ניתן ללמוד ברגע – אך הבנה של משחק היא למידה אינסופית. את החלק של הלמידה הליידיס מעבירה בצורה חוויתית. אנחנו מזמינות אתכן למסע של פיתוח אישי – נאמן את השרירים במוח, נתרגל ונפתח את היכולת של ראייה ותכנון מהלכים קדימה. 9 מפגשים שבועיים בני שעתיים בהם נלמד: חוקי המשחק: מטרה, כלים ודרך הזזתם, אסטרטגיה בסיסית, פיתוח כלים, יצירתיות, להיכנס לראש של היריבה, צפיית מהלכים מראש, מונחי שחמט ומצבים. בניית חשיבה של שחקנית – “סוף מעשה במחשבה תחילה” פיתוח היכולת של ראייה ותכנון מהלכים קדימה.

המטרה שלנו בליידיס: אנחנו מאמינות שנשים (בדגש על אימהות וסבתות) ילמדו את כלל
הסביבה שלהן – ויעבירו לדור ההמשך את הקסמים שעולם השחמט מביא איתו –
לבנים ובנות כאחד. אנחנו סומכות עליכן שיותר ויותר ישתלבו ילדות ונערות בתחום זה מעצם הדוגמא האישית – לראות אתכן לומדות ומשחקות משחק זה. במשחק מוחות – אין מקום למיעוט נשים. מחקרים רבים מראים כיצד משחקים תורמים לWell being ולייצור קשרים חברתיים! 

למי קורס שחמט זה מיועד?
קורס שחמט זה מיועד לנשים ללא ניסיון.
אם יצא לך לצפות מהצד…אם יצא לך לשחק פעמים בודדות עם החברים.ות…אם יצא לך לשמוע על זה או לראות את ההורים משחקים…אם תמיד תהית והסתקרנת לגבי המשחק הזה
מקומך איתנו! הליידיס זה המקום המושלם להתחיל בו

10 מפגשים, 21 שעות למידה ומשחק

קורסים קטנים ואינטימיים בין 12-16 משתתפות

מתחם הבורסה, ר"ג

מועדים קרובים

לליידיס שיש להן מעט רקע

עצמאית בשחמט - שחמט חלק ב'

מיועד לנשים שכבר יש להן הכרות עם עולם השחמט או מגיעות עם רקע בסיסי.
לנשים בוגרות קורס חלק א’ בשחמט בליידיס | אם יצא לך לשחק לעיתים קרובות ואת בעלת ניסיון – אך מעולם לא למדת לעומק המשחק | בעלות מד כושר של למעלה מ1000 (באפליקציית Chess.com)

מטרת הקורסים היא ללמד נשים לשחק שחמט ושיהיו עצמאיות במשחק. במהלך הקורס תקבלו כלים על מנת ללמוד בעצמכן את המשך המשחק והכי חשוב להעביר את זה הלאה. נשים רבות משתפות אותנו בחוויה שלימדו את האחים שלהן אבל לא אותן. לא עוד. הפעם נשים מעבירות לילדיהם (בנים ובנות כאחד)

20 מפגשים, 41 שעות למידה ומשחק

קורסים קטנים ואינטימיים בין 12-16 משתתפות

מתחם הבורסה, ר"ג

מועדים קרובים

לליידיס שרוצות לשחק גם מהבית

חוג שחמט לאימהות ובנות/נכדות

השחמט משפיע לתווך הרחוק – בראיית מהלכים קדימה, ניתוח מורכב של המציאות, ביצרתיות, ביכולת להכיל הפסדים, הבנת הערך ולמידה מטעויות, ניהול משימות במקביל, עבודה תחת לחץ של זמנים.

ולכן אין גיל מושלם להתחיל ללמוד שחמט אלא מילדות.
אנחנו בוחרות במורות לשחמט שיעבירו את החוג – ישנה חשיבות לדמות נשית שתלמד שחמט, בכיתה שלנו מופיעות תמונות של מובילות בשחמט בעולם
כל זה על מנת שיהיו דמויות לחיקוי והוכחה שנשים יכולות לאותן משתתפות.

לאלו שיפנו לשחמט תחרותי – אנחנו נעודד לשחק בתחרויות מעורבות ולא של נשים בלבד כפי שמעודדים היום שחקניות בתחילת הדרך, נלווה וניתן להן בית שתמיד יוכלו לחזור אליו.

45 דק'

קורסים קטנים ואינטימיים

מתחם הבורסה, ר"ג

054-7499936
contact@poqer.co.il
תל אביב – ראול ולנברג 14 | רעננה – הסדנה 13.

דברי איתנו

ישאלות נפוצות:

בית הספר שלנו ממוקם במתחם הבורסה, ר"ג 
ברחוב הבונים 7 (כיום נקרא יעקב רוזן 7)

בשעות הערב יש חניה בכחול לבן בסביבה, חניון במרחק הליכה של 5 דקות בעלות של 15 שקלים ובמרחק הליכה מרכבת ארלוזרוב

שחמט מתאים לכל גיל! הקבוצות נבנות לפי גילאים.

 058-761-4448
anat_ladies@poqer.co.il
ראול ולנברג 14, ת"א
הסדנא 13, רעננה

דברי איתנו